poniedziałek, 16 września 2013

DIY: Olejek myjący winogrono z drzewem herbacianym

Hydrofilowy olejek myjący do twarzy polecany dla cery tłustej, trądzikowej ze skłonnością do wyprysków i podrażnień.
Jako bazę mojego olejku wybrałam zimnotłoczony olej z pestek winogron, ponieważ akurat miałam go w kuchni ;) a poza tym jest olejem schnącym, więc nie powinien działać komedogennie.
Olejek jest z dodatkiem naturalnego olejku z drzewa herbacianego o silnych właściwościach antyseptycznych, antybakteryjnych oraz działa łagodząco i przeciwzapalnie. Zapach natomiast działa na organizm uspokajająco i relaksująco.
Jako emulgator wykorzystałam związek pochodzenia roślinnego SLP, który posiada certyfikat Eco-Cert.

składniki
%
Ilość na 55ml
olej z pestek winogron
89,5
49 g
SLP emulgator
10
5,5 g
olejek z drzewa herbacianego
0,5
5 kropli

Sposób przygotowania:

1) Przygotowałam stanowisko pracy z zachowaniem zasad higieny.
2) Przygotowałam wszystkie potrzebne akcesoria i półprodukty.
3) Na wadze położyłam buteleczkę, w której będę przechowywać olejek. Wcisnęłam tarowanie a następnie odważyłam 49 g oleju z pestek winogron.
4) Ponownie wytarowałam wagę  i odważyłam 5,5 g emulgatora SLP. Dodałam także 5 kropli olejku z drzewa herbacianego.
5) Zakręciłam buteleczkę i wszystko dokładnie wymieszałam (przez jakieś 30 sekund). Gotowe :)
A tak wygląda olejek myjący, gdy się odstoi, więc pamiętajmy by przed każdym myciem dokładnie nim wstrząsnąć.
Przechowywanie i trwałość:
Ponieważ olejek nie zawiera wody możemy przechowywać go do 6 miesięcy w szczelnie zamkniętym opakowaniu. Butelka ciemna (możemy w przeźroczystej, ale wtedy chowajmy olejek do szafki).

P.S. Możemy również wzbogacić nasz olejek dodając oprócz oleju bazowego inny olej oraz witaminy rozpuszczalne w tłuszczach.

EDIT: przy codziennym stosowaniu 50ml olejku myjącego wystarczyło na 3 tygodnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...