wtorek, 5 września 2017

Seria ART Egmont dla maluszków

Jak to miło, że wydawnictwo Egmont nie zapomniało o swoich najmłodszych czytelnikach i przygotowało dla nich niebanalną serię kartonowych książeczek. Maluszki są zaproszone do oglądania i wspólnego odkrywania świata barw, pierwszych słów, liczb i przeciwieństw. Ja dzisiaj przedstawię dwa tytuły - "Liczby" i "Przeciwieństwa".


Kartonowe książeczki z serii ART Egmont to prawdziwa gratka dla małego czytelnika. Składają się one z 24 stron. Dzięki książeczce "Liczby" dziecko zaznajamia się z zapisem graficznym cyfr od 1 do 10, a także z zapisem w formie wyrazu. Przy każdej z cyfr znajdziemy odpowiednią ilość elementów, które możemy policzyć. "Przeciwieństwa" to 10 par zilustrowanych wyrazów przeciwstawnych, są to podstawowe antonimy, jakie występują w naszym codziennym życiu (ciemny - jasny, smutny - wesoły, ciepły - zimny, wysoki - niski, duży - mały, dzień - noc, stary - młody, szybki - wolny, suchy - mokry, głośny - cichy). Nasze pierwsze książeczki to także pierwsze słowniki, bowiem obrazkowe hasła zapisane zostały w aż 5 językach. Większą czcionką język polski, a mniejszą angielski, niemiecki, francuski i hiszpański. Mój roczniak najbardziej interesuje się oczywiście kolorowymi obrazkami, ale 5-letniego syna zaciekawiły nazwy w innych językach. Książeczki z pewnością posłużą nam jeszcze długo.

Ilustracje mają bardzo żywe kolory (na moich zdjęciach niestety nie udało mi się tego uchwycić w należyty sposób) i przyciągają wzrok malucha. Dzięki tak bogatej kolorystyce, dziecko poznaje także różne kolory. Bardzo spodobała mi się folkowa oprawa graficzna publikacji, która jest dziełem Marianny Oklejak.

Wykonanie książeczek z grubego kartonu o zaokrąglonych rogach to strzał w dziesiątkę. Nie dość, że bezpiecznie to jeszcze praktycznie. Mój roczniak dość aktywnie "czyta", przewraca strony, dotyka (niejednokrotnie językiem) , szarpota itp. , więc książeczki o grubych stronach są dla nas idealne.

Czego mi brakuje? Zapisu fonetycznego wyrazów. O ile jeszcze z angielskimi i niemieckimi słowami sobie radzę, to prawidłowe przeczytanie słów po francusku czy hiszpańsku jest dla mnie praktycznie niewykonalne i musiałam szukać wymowy w internecie.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...