wtorek, 4 maja 2021

Przyjaciele. Pierwsza gra

 Dzisiaj pokażę kolejną grę opartą na bestsellerowej serii książek "Akademia Mądrego Dziecka". "Przyjaciele. Pierwsza gra" to pierwsza planszówka dla wszystkich młodych graczy od 2 roku życia.

W solidnym, kartonowym pudełku nawiązującym szatą graficzną do pozostałych tytułów z serii, znajdziemy 27 żetonów ( 9 gatunków zwierzątek w trzech kolorach tła), drewnianą kostkę ( 3 strzałki czarne i po jednym w kolorach: niebieskim, zielonym, czerwonym) oraz instrukcję. Żetony są dwustronne i wykonane z grubej tektury. Elementy wykonano starannie, mają żywe kolory, są duże i dobrze dopasowane do małych rączek. Bawić się może od 2 do 4 graczy w wieku od 2 roku życia. Reguły są bardzo proste. 


Podczas gry dzieci przyswoją sobie wiele umiejętności. Poznają kolory (niebieski, zielony, czerwony, czarny) i zwierzęta (żółw, ryba, chomik, mysz, kot, papuga, pies, królik, ptak). Dodatkowo poćwiczą zmysłu dotyku oraz mięśnie dłoni i palców podczas chwytania.

Mamy dwa warianty gry dla młodszych (2+) i starszych (3+) dzieci. 

W wariancie dla maluchów kolory strzałek na kostce nie mają znaczenia. Dzieci muszą zbierać zestawy zwierzątek (każdy zestaw to 3 żetony tego samego gatunku). Układamy wszystkie żetony w okręgu. W środku kładziemy kostkę. Gracz rzuca w środku kostką, następnie prowadzimy palcem linię prostą od kostki do obrzeża okręgu . Jeśli natrafimy na żeton to go bierzemy do ręki. Jeśli natrafimy na miejsce pomiędzy dwoma żetonami to wybieramy, który chcemy wziąć. Sprawdzamy teraz czy my lub inny gracz ma już żeton z gatunkiem tego zwierzątka. Jeśli tak to musimy go oddać , jeśli nie żeton należy do nas.

Celem gry, w wariancie dla starszych dzieci, jest jak najszybsze zdobycie wszystkich swoich zwierzątek. Oddzielamy niebieskie żetony i losujemy z nich zwierzątka, które będziemy musieli zdobywać. Resztę niewylosowanych niebieskich żetonów odkładamy do pudełka. Układamy żetony w okrąg tak jak w poprzedniej wersji gry i rzucamy kostką. Jeśli natrafimy na żeton, możemy go zabrać, nawet gdy nie przedstawia naszego zwierzątka. Jeśli wyrzucimy na kostce strzałkę zieloną lub czerwoną to możemy odebrać przeciwnikowi żeton swojego zwierzątka w tym kolorze. W grze mamy negatywną interakcję, dziecko uczy się, że nie zawsze wszystko idzie po jego myśli. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...