sobota, 28 września 2013

DIY: Oczarowy tonik z kw. migdałowym (5%)

      Postanowiłam zrobić tonik z kwasem migdałowym, a że jestem z natury asekurantką, zaczęłam od stężenia 5 %. Do toniku dodałam wyciąg z oczaru wirginijskiego, który wzmacnia i chroni ściany naczyń krwionośnych, ma właściwości antyoksydacyjne oraz przeciwbakteryjne.
Tonik działa delikatnie złuszczająco, nawilżająco i antybakteryjnie. Preparat wykonałam tydzień temu i od tego czasu go stosuję, ale nie zauważyłam działania złuszczającego, więc jak go "wykończę" zrobię ze stężeniem 10%.
składniki

składniki
%
ilość na 50ml
woda
85
42,5g
kw. migdałowy
5
2,5g
gliceryna roślinna
5
2,5g
oczar wirginijski wyciąg
4
2g
FEOG konserwant
1
0,5g
Sposób przygotowania:
1) w zlewce odważam odpowiednią ilość wody demineralizowanej, dodaję 2,5 g kwasu migdałowego i umieszczam zlewkę w łaźni wodnej.




2) po całkowitym rozpuszczeniu kryształków kwasu dodaję 2,5 g gliceryny oraz 2 g wyciągu z oczaru wirginijskiego. Wszystko dokładnie mieszamy.
  

3) sprawdzam pH otrzymanego toniku. Moje pH wyszło stanowczo za niskie, więc dodawałam sodę oczyszczoną. Trochę było z tym zabawy, ale w końcu uzyskałam pH w granicy 3,5-4.


4) na koniec dodaję konserwant FEOG.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...