"Wyspa Smoków" to ostatnio nasz ulubieniec. Wspólnie z innymi mieszkańcami pięknej krainy musimy odbudować zamek, którego części zostały rozrzucone po całej wyspie. Nie jest to takie proste, bowiem skalny cypel zamieszkują straszliwe smoki, które tylko czekają, aby nas pożreć. Jest to gra kooperacyjna, co oznacza, że nie rywalizujemy z dzieckiem tylko gramy w jednej drużynie.
Producent: Granna
Kategoria wiekowa: 5 - 99 lat
Liczba graczy: 2 - 4 osób
Czas rozgrywki: 25 min.
Cena: 69,99 zł
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to piękna szata graficzna gry. Już same ilustracje to małe dzieła sztuki, a do tego elementy są bardzo starannie wykonane z trwałych materiałów.
Producent: Granna
Kategoria wiekowa: 5 - 99 lat
Liczba graczy: 2 - 4 osób
Czas rozgrywki: 25 min.
Cena: 69,99 zł
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to piękna szata graficzna gry. Już same ilustracje to małe dzieła sztuki, a do tego elementy są bardzo starannie wykonane z trwałych materiałów.
- składaną planszę przedstawiającą wyspę smoków. W jej lewym górnym roku znajduje się Smocza Jaskinia. W prawym górnym rogu mamy obrys zamku. Poniżej biegnie droga, a w jej środku mamy Zaczarowany Las, do którego trafimy, jeśli nam się nie powiedzie w grze.
- 9 fragmentów układanki zamku
- 5 kart ze smokami
- 4 drewniane, starannie wykonane pionki w kształcie ludzików o różnych kolorach
- 4 żetony postaci w kolorach odpowiadających pionkom
- drewnianą kostkę, na której bokach mamy oczka (od 1 do 4), słoneczko i smoka
- zwięzłą instrukcję
Każdy z graczy wybiera po jednym drewnianym pionku i ustawia go pod obrysem zamku. Poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Części zamku układamy na żółtych polach planszy.
Smoki umieszczamy na Smoczej Jaskini.
Gracze po kolei rzucają kostką. Jeśli wypadną oczka, to przesuwamy się o tyle pól, ile jest oczek. Kiedy uda nam się stanąć na polu z fragmentem zamku, możemy go podnieść (tylko jedną sztukę na raz). Jednak odbudować zamek możemy dopiero, jak znowu dotrzemy na start. W kolejnym okrążeniu możemy zbierać następne elementy.
Słoneczko sprawia, że możemy przesunąć swój pionek lub innego grającego o 1-5 pól lub uwolnić kogoś lub siebie z Zaczarowanego Lasu.
Jeśli wyrzucimy symbol smoka, to nie poruszamy się swoim bohaterem, ale smokiem. Tylko jeden z nich zawsze leci do przodu ( o 1 pole). Gdy zajmie najdalszy pomarańczowy punkt, to następny smok może rozpocząć podróż z cypla na skale.
Kiedy gracz wejdzie na pole ze smokiem, musi się ukryć w Zaczarowanym Lesie (aby się z niego uwolnić trzeba wyrzucić słoneczko).
Zwyciężymy, jeśli odbudujemy zamek. Przegramy, gdy piąty smok dotrze na ostatnie wolne pomarańczowe pole.
- 9 fragmentów układanki zamku
- 5 kart ze smokami
- 4 drewniane, starannie wykonane pionki w kształcie ludzików o różnych kolorach
- 4 żetony postaci w kolorach odpowiadających pionkom
- drewnianą kostkę, na której bokach mamy oczka (od 1 do 4), słoneczko i smoka
- zwięzłą instrukcję
Każdy z graczy wybiera po jednym drewnianym pionku i ustawia go pod obrysem zamku. Poruszamy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Części zamku układamy na żółtych polach planszy.
Smoki umieszczamy na Smoczej Jaskini.
Gracze po kolei rzucają kostką. Jeśli wypadną oczka, to przesuwamy się o tyle pól, ile jest oczek. Kiedy uda nam się stanąć na polu z fragmentem zamku, możemy go podnieść (tylko jedną sztukę na raz). Jednak odbudować zamek możemy dopiero, jak znowu dotrzemy na start. W kolejnym okrążeniu możemy zbierać następne elementy.
Słoneczko sprawia, że możemy przesunąć swój pionek lub innego grającego o 1-5 pól lub uwolnić kogoś lub siebie z Zaczarowanego Lasu.
Jeśli wyrzucimy symbol smoka, to nie poruszamy się swoim bohaterem, ale smokiem. Tylko jeden z nich zawsze leci do przodu ( o 1 pole). Gdy zajmie najdalszy pomarańczowy punkt, to następny smok może rozpocząć podróż z cypla na skale.
Kiedy gracz wejdzie na pole ze smokiem, musi się ukryć w Zaczarowanym Lesie (aby się z niego uwolnić trzeba wyrzucić słoneczko).
Zwyciężymy, jeśli odbudujemy zamek. Przegramy, gdy piąty smok dotrze na ostatnie wolne pomarańczowe pole.
W grę grałam razem z sześciolatkami i świetnie się bawiliśmy. Proste zasady nie nastręczają dzieciom trudności. Unikanie smoków było bardzo zabawne, ale także ekscytujące, ponieważ powrót z Zaczarowanego Lasu nie jest tak prosty i czasami potrzebujemy pomocy innych graczy. Chociaż gra jest losowa, daje jednocześnie wszystkim uczestnikom możliwość współpracy. Fantastyczna gra do bezstresowego spędzenia czasu, która uczy współdziałania i logicznego myślenia. Polecamy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz