wtorek, 9 marca 2021

Powrót do korzeni, czyli "Mamo, daj mi przepis. Ciasta i ciasteczka"

 Każdy z nas pamięta pyszne potrawy z dzieciństwa. Nasze mamy i babcie są skarbnicą sprawdzonych przepisów. Wydawnictwo Jedność wydało świetną książkę kucharską "Mamo, daj mi przepis. Ciasta i ciasteczka" z recepturami na wypieki przekazywanymi z pokolenia na pokolenie.

Lubię poeksperymentować w kuchni i bardzo się ucieszyłam mogąc zainspirować się gotowymi przepisami. Publikacja przypadła mi do gustu. Prezentuje się pięknie. Stylizowana jest na notes z wklejonymi do niego zdjęciami wypieków. Ilustracje kolorowe i bardzo apetyczne. Aż chce się coś upiec od samego przeglądania książki. Niektóre przepisy były mi znane, robiły takie moja mama i babcia. 
Znajdziemy tu ogrom przepisów na smaczne słodkości na każdą okazję, począwszy od słodkich przekąsek po wyśmienite ciasta na święta. Książka podzielona jest na działy - Placki drożdżowe i ciasta z owocami, Babki i keksy, Pierniki, pierniczki i ciastka ciemne, Ciastka biszkoptowe i torty, Serniki, Ciastka, pączki i faworki, Ciasta słone, Nadzienia do ciast, Lukry i polewy. Mamy także Przelicznik kuchenny, Porady kulinarne i miejsce na wpisanie własnych przepisów. 
Przepisy są napisane w bardzo zrozumiały i czytelny sposób, nie są skomplikowane i  przygotujemy je bez problemu. Składniki są ogólnie dostępne, nie spędzimy pół dnia na bieganiu po sklepach i szukaniu odpowiednich produktów. Mnie szczególnie ucieszyła sekcja Porady kulinarne. Odnalazłam tam naprawdę wiele nieznanych mi, a jakże przydatnych w kuchni, trików. Nieświeże jajka, zakalec, przypalone naleśniki, opadnięte na dno rodzynki czy pryskający olej to już nie moje zmartwienie ;), a porad jest dużo więcej. Jedyny minus książki to miękka oprawa. Korzystam z lektury bardzo aktywnie i często, więc oprawa flexi czy twarda, byłaby po prostu praktyczniejsza. 
Serdecznie polecam książkę kucharską "Mamo, daj mi przepis. Ciasta i ciasteczka" zawierającą przepisy, które nigdy się nie starzeją, wciąż smakują, które znamy i kochamy od lat. Ta publikacja to świetny pomysł na prezent dla córki, koleżanki czy mamy.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...