niedziela, 9 grudnia 2018

Batyskaf

Bardzo lubimy morskie klimaty, więc gra "Batyskaf" od razu nam się spodobało. W trakcie rozgrywki, wykorzystując karty tlenu, będziemy zanurzać się batyskafami, aby zdobyć najciekawsze żetony zwierzątek. 


W sporym pudełku znajdziemy rozkładaną planszę, 30 żetonów morskich zwierzątek, które , 60 kart tlenu, 4 żetony batyskafów - pionków, 1 żeton pierwszego gracza oraz instrukcje. Elementy gry zostały wykonane bardzo starannie i z pewnością długo nam posłużą. Grafika idealnie trafia w gusta najmłodszych. Kolory są żywe, a obrazki wesołe. Zasady nie są skomplikowane i wytłumaczenie ich dzieciom nie jest problemem.


Na stole rozkładamy planszę i ustawiamy batyskafy na starcie. Żetony zwierzątek tasujemy i układamy je obrazkami do dołu w prawym dolnym rogu planszy, oznaczonym znakiem zapytania. W lewym dolnym rogu układamy potasowane karty tlenu (obrazkiem do dołu). Jeśli gra 2 graczy to układamy na planszy 5 żetonów zwierzątek, jeśli 3 graczy to 6, a jeśli 4 to 7 żetonów.


Rozgrywkę rozpoczyna gracz posiadający żeton pierwszego gracza, a po jego ruchu kolejka  (zgodnie z kierunkiem obrotu wskazówek zegara) przechodzi na następnego gracza.

Na początku swojej tury dobieramy do ręki 1 kartę tlenu z wierzchu talii i mamy dwie możliwości:
- ruch batyskafem - możemy zanurkować na głębokość, na jaką pozwalają nam nasze karty tlenu (każdy bąbelek pozwala na poruszanie się batyskafem o 100 metrów w górę lub dół planszy). Wykładamy na stół karty tlenu (możemy je sumować) tak, aby wszyscy gracze mogli je zobaczyć. Zużyte karty odkładamy obok planszy.
- dobranie dodatkowej karty tlenu
Po wykonaniu którejś akcji kolejka przechodzi na następną osobę.

Zanurzenie i wynurzenie batyskafu może odbyć się w jednej turze – jeśli tylko mamy odpowiednią liczbę bąbelków tlenu.  Nie ogranicza nas dana kolumna, oznacza to, że  jeśli na wybranej przez nas głębokości leży kilka żetonów morskich zwierzaków, to możemy zanurzyć się do dowolnego zwierzątka niezarezerwowanego przez batyskaf innego gracza.


Jeśli nie mamy dość bąbelków tlenu, aby zanurzyć i wynurzyć się w jednej kolejce, to możemy zrobić to na raty. Zanurzmy się do upatrzonego sobie zwierzątka, wynurzamy się z nim na głębokość na jaką możemy i czekamy do następnej kolejki, by sprawdzić, jaką kartę dostaniemy.

Swój ruch batyskafem możemy zakończyć na głębokości większej niż 100 metrów i wówczas będziemy znajdować się w Strefie ryzyka.
- Jeśli następna dobrana karta pozwoli nam bezpiecznie wypłynąć na powierzchnię to w nagrodę możemy dobrać 2 karty tlenu.
- Jeśli jednak mamy za mało bąbelków tlenu to następuje  tzw. „wynurzenie awaryjne” – upatrzone przez nas zwierzątko wraca na głębokość, na której mieszka (inni gracze mogą je teraz zdobyć), a my wypływamy na powierzchnię i nie otrzymujemy żadnych kart.

Po tym jak zdobędziemy żeton zwierzątka, od razu uzupełniamy żetony na planszy do liczby początkowej (5, 6 lub 7).

Gra zbliża się ku końcowi, gdy w talii zabraknie kart tlenu. Wówczas wszystkie karty tlenu tasujemy i umieszczamy z powrotem na odpowiednim polu na planszy. Uczestnicy rozgrywki, którzy nie wykonali w tej turze ruchu ani nie dobrali żadnej karty, po kolei wykonują swoje ostatnie akcje. Po zakończeniu tury następuje podliczanie punktów. Liczymy wszystkie perły, jakie znajdują się na naszych żetonach. Jeśli mamy ich najwięcej spośród wszystkich graczy, to wygrywamy.


Batyskaf to gra, która zapewni dzieciom mnóstwo świetnej zabawy i emocji. Dodatkowo najmłodsi poznają sporo morskich zwierząt, a to za sprawą wesołych wierszyków umieszczonych na końcu instrukcji, a także poćwiczą dodawanie. Proste zasady, szybkie tury i przepiękna oprawa to niezaprzeczalne plusy. Idealna propozycja na wspólne spędzanie czasu, kiedy za oknem pogoda nie pozwala wyjść z domu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...