"CV Pocket" to bardzo ciekawa gra, która z pewnością doskonale sprawdzi się na imprezie.
Producent: Granna
Kategoria wiekowa: 10 - 99 lat
Liczba graczy: 2 - 4 osób
Czas rozgrywki: 20 min.
Cena: 39,99 zł
Ale o co chodzi?
W CV Pocket musimy stworzyć życiorys fikcyjnej postaci, poprzez zdobywanie kart. Na koniec gry różne zestawy symboli osiągnięć życiowych (Pieniądze, Wiedza, Relacje, Szczęście i Pech) przyniosą nam punkty. Jeśli zdobędziemy ich najwięcej to zostaniemy zwycięzcą.
Gramy ...
Na początku każdy z graczy otrzymuje kartę pomocy. Tasujemy karty, układamy trzy kolumny po pięć kart (karty mają ikony wskazujące, które z nich są używane w zależności od liczby graczy w grze). W swojej kolejce możemy, albo wziąć kartę ze stołu i dołączyć ją do naszego CV, albo spasować. W pierwszym ruchu możemy wybrać dowolną z trzech kart znajdujących się w pierwszym, najniższym rzędzie. W każdym kolejnym ruchu możemy wybrać kartę z dowolnej z kolumn, ale musi ona znajdować się na pozycji odpowiadającej liczbie punktów ruchu, która widnieje na wierzchniej karcie w CV gracza (czyli tej, którą zdobył w poprzednim ruchu). Gdy przed ruchem kolejnego gracza na stole znajdą się już tylko cztery karty, należy uzupełnić karty na stole. W tym celu należy przesunąć w dół wszystkie pozostałe karty na stole, a każdą z kolumn nad nimi uzupełnić do pięciu kart.
Gra kończy się w momencie, gdy wszyscy gracze konsekwentnie spasują. Następuje wówczas podliczenie punktów.
Na początku każdy z graczy otrzymuje kartę pomocy. Tasujemy karty, układamy trzy kolumny po pięć kart (karty mają ikony wskazujące, które z nich są używane w zależności od liczby graczy w grze). W swojej kolejce możemy, albo wziąć kartę ze stołu i dołączyć ją do naszego CV, albo spasować. W pierwszym ruchu możemy wybrać dowolną z trzech kart znajdujących się w pierwszym, najniższym rzędzie. W każdym kolejnym ruchu możemy wybrać kartę z dowolnej z kolumn, ale musi ona znajdować się na pozycji odpowiadającej liczbie punktów ruchu, która widnieje na wierzchniej karcie w CV gracza (czyli tej, którą zdobył w poprzednim ruchu). Gdy przed ruchem kolejnego gracza na stole znajdą się już tylko cztery karty, należy uzupełnić karty na stole. W tym celu należy przesunąć w dół wszystkie pozostałe karty na stole, a każdą z kolumn nad nimi uzupełnić do pięciu kart.
Gra kończy się w momencie, gdy wszyscy gracze konsekwentnie spasują. Następuje wówczas podliczenie punktów.
- Pieniądze. Zdobywamy tym więcej punktów, im więcej pieniędzy zgromadziliśmy. Np. 1$ to 1 pkt, ale 5$ to już 13 punktów.
- Wiedza. Za każdy zestaw trzech symboli wiedzy otrzymujemy 7 punktów. Wszelkie dodatkowe symbole, które nie mieszczą się w zestawie trzech, kosztują nas punkty.
- Relacje. W grze występują cztery rodzaje symboli relacji: miłość, rodzina, przyjaźń i biznes. Każdy z graczy zdobywa po 5 punktów za każdą parę takich samych symboli relacji, która znajduje się w jego CV. Pojedyncze symbole relacji nie przynoszą żadnych punktów. Gracz może zdobyć dwie pary symboli tego samego rodzaju (np. cztery symbole miłości) i otrzyma za to 10 punktów.
- Szczęście. Gracz, który zdobył najwięcej symboli szczęścia otrzymuje dwa punkty za symbol. Jeśli jest trzech lub więcej graczy, gracz z drugiego miejsca otrzymuje jeden punkt za każdy symbol szczęścia.
- Pech. Gracz z najmniejszą liczbą symboli pecha otrzymuje dwa punkty za symbol. Jeśli jest trzech lub więcej graczy, drugie miejsce otrzymuje jeden punkt za każdy symbol pecha.
Misje to specjalne karty, które nagradzają nas za realizację dodatkowych celów. Są oczywiście punktowane.
Zdecydowanie na plus zaliczam szybkość gry, bo zabierze ona nam około 20-30 minut. Nie jest za długa, więc idealnie nada się na partyjkę ze znajomymi. Dodatkowo jej nieduży format sprawia, że gra zmieści się do torebki. Podoba mi się również, że karty nie zawierają negatywnych wydarzeń i dzięki temu spokojnie możemy pograć ze starszymi dziećmi. Taktyka, spryt i odrobina szczęścia to klucz do sukcesu. Polecam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz