wtorek, 15 lipca 2014

DIY: szampon z AN dla Tutti Frutti do włosów przetłuszczających się + RECENZJA

Dzisiaj przedstawiam  szampon z AN dla Tutti Frutti do włosów przetłuszczających się, wykonany na bazie surowców oraz receptury ECOSPA.


Informacje od producenta:
Szybko przetłuszczające się włosy to problem z którym wbrew pozorom nie jest łatwo sobie poradzić. Paradoksalnie stosowanie coraz mocniejszych i bardziej wymywających szamponów nasila przetłuszczanie się włosów, gdyż mocne odtłuszczanie skóry głowy i włosów oraz stosowanie silnych detergentów powoduje, że gruczoły łojowe są podrażniane i stymulowane do jeszcze większej pracy.
Stosowanie, przechowywanie, termin ważności: Nanieś szampon na mokre włosy. Wcieraj i rozprowadzaj opuszkami palców, następnie spłucz. Jeśli konieczne czynność powtórz. Szampon trzymaj w łazience. Najlepiej użyć w ciągu 3 miesięcy.

składniki%ilość na ~ 200 ml
Ekologiczna baza detergentowa AN4080g
Hydrolat bławatkowy EKOLOGICZNY2550g/ml
Woda (przegotowana, ostudzona)2550g/ml
Olejek geraniowy (Bourbon)0,30,6ml(12kropli)
Olejek lawendy francuskiej EKOLOGICZNY030,6ml(12kropli)
Olejek grejpfruta białego0,20,4ml(8kropli)
Olejek petitgrain0,20,4ml(8kropli)
Bio solubilizator816g
Eco konserwant proszek12g

pojemność: 200 ml
cena:  40 zł *

Sposób przygotowania:
  • do zlewki wlałam 50 ml hydrolatu oraz 50 ml wody demineralizowanej (może być przegotowana, ostudzona) 
  • dodałam 2 g eco konserwantu i mieszałam roztwór do momentu rozpuszczenia się konserwantu
  • w drugim naczyniu odmierzyłam 16 g bio solubizator i dodałam odpowiednie ilości olejków eterycznych, delikatnie wymieszałam

  • do naczynia z olejkami wlałam roztwór hydrolatu i wody , delikatnie wymieszałam
  • następnie dodałam bazę detergentową z AN , całość delikatnie wymieszałam i przelałam do butelki na szampon

Moja opinia:

Szampon przelałam do praktycznej butelki z pompką. Jest to bardzo wygodny sposób aplikacji, nie wylewa nam się nadmiar szamponu na rękę. Na umycie włosów starczały mi dwa pompnięcia (włosy myłam dwukrotnie). Biorąc pod uwagę sposób aplikacji i to, że włosy myłam średnio dwa razy w tygodniu, szampon jest wydajny. Spokojnie starczy nam na 3 miesiące.

Konsystencja dość rzadka, ale nie spływa z dłoni. 

Zapach bardzo ładny, mieszanina olejku lawendowego, geraniowego, petitgrain oraz z grejpfruta białego. Jako główną nutę określiłabym olejek petitgrain. Zapach utrzymuje się na włosach do 24 godzin, co jest całkiem niezłym wynikiem, ponieważ większość szamponów przestaje być wyczuwalnych zaraz po wyschnięciu włosów. 


Na stronie Ecospa możemy przeczytać taką informację: "Choć na efekty trzeba trochę poczekać i początkowo możesz mieć uczucie, że włosy są tłuste i nieumyte zacznij używać szampon z łagodnymi detergentami oraz olejkami eterycznymi ograniczającymi i normalizującymi pracę gruczołów łojowych." 
Muszę przyznać, że faktycznie przez pierwsze 2-3 tygodnie myłam głowę codziennie, ponieważ na drugi dzień włosy wyglądały nieświeżo. Teraz myję głowę średnio 2 razy w tygodniu. Jest to dla mnie bardzo zadowalający wynik

Szampon bardzo dobrze się pieni na włosach. Spłukuje się bez problemu, ale miałam uczucie , jakby włosy stawiały lekki opór. Bałam się , że się poplączą i będzie problem z ich rozczesaniem. Na szczęście nic takiego nie miało miejsca. 

Szampon nie spowodował u mnie łupieżu , ani mnie nie uczulił.

Włosy stały się gładkie, jedwabiste i lśniące. Mam również wrażenie, że są bardziej podatne na układanie oraz optycznie zwiększyła się ich objętość. Niestety nie wiem , jakiemu składnikowi, to zawdzięczam. A może ma to związek z bardzo dobrym ich oczyszczeniem ? Hmm, kwestia do przemyślenia :)

Zapraszam do zapoznania się z ofertą ECOSPA
oraz odwiedzenia FanPage firmy 

*Przybliżony koszt wykonania kosmetyku:

                               Pojemność       Cena       Wykorzystanie  Koszt
baza AN                     100 ml            16,40 zł      80 g              13,12 zł
hydrolat                     100 ml            12,60 zł      50 ml              6,30 zł
olejek geraniowy             5 ml            16,10 zł      0,6 ml              1,94 zł
olejek lawendy               10 ml            10,90 zł      0,6 ml             0,65 zł
olejek grejpfruta           10 ml            11,90 zł      0,4 ml              0,48 zł
olejek petitgrain            10 ml            10,50 zł      0,4 ml             0,42 zł
bio solubizator              30 ml            14,90 zł      16 g                7,94 zł
eco konserwant             10 g               8,60 zł        2 g                1,72 zł
butelka                                              7,30 zł                             7,30 zł
                                                     109,20 zł                     39,87 zł

Koszt zakupu półproduktów w sklepie ECOSPA wyniesie 109,20 zł, ale nie są to odmierzone ilości, więc część składników pozostanie do dalszego użycia. Za 39,87 zł otrzymamy więc 200 ml szamponu. Pamiętajmy, że 7,30 zł to koszt butelki, którą możemy jeszcze wielokrotnie wykorzystać, czyli de facto nasz kosmetyk kosztuje około 32 zł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...