wtorek, 19 sierpnia 2014

DIY: myjąca pianka z olejkiem eukaliptusowym Bygum Blue Mallee

Jakiś czas temu pisałam wam o mojej eukaliptusowej współpracy z Eukaliptusowy.pl i otrzymaniu do testów m.in. olejku eukaliptusowego Bygum Blue Mallee. Kiedy tylko go ujrzałam wiedziałam, że muszę wykorzystać jego cudowne właściwości przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. I tak oto powstała myjąca pianka z olejkiem eukaliptusowym do cery trądzikowej i tłustej


Skład:
składniki
%
ilość na 150 g
baza detergentowa AN
6 g 
olejek eukaliptusowy 
1
1,5 g
biosolubizator
6
9 g
woda 
88
132 g
konserwant FEOG
1
1,5 g

Sposób przygotowania:
  • W zlewce o pojemności 250 ml odmierzyłam olejek eukaliptusowy oraz dodałam 9 g biosolubizatora. Wszystko razem wymieszałam.
  • Następnie dodałam wodę oraz konserwant i delikatnie wymieszałam.
  • W kolejnym kroku dodałam bazę AN i wymieszałam uważając, aby nie spienić roztworu. 
  • Całość przelałam do butelki pianotwórczej.

Moja opinia:

Skład. Dużym plusem pianki jest skład bez szkodliwej chemii. Produkt nie zawiera agresywnych detergentów, chemicznych konserwantów, sztucznych substancji zapachowych ani innych toksyn. Olejek zakupimy na stronie Eukaliptusowy.pl. Pozostałe składniki oraz butelkę pianotwórczą do produkcji naszej pianki możemy zakupić w sklepach oferujących półprodukty kosmetyczne, jak Ecospa lub e-naturalne.
Ja zrobiłam piankę, w której olejek występuje w ilości 1%, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwiększyć tę wartość do 2%. Pamiętajmy jednak, że również musimy wtedy zwiększyć ilość biosolubizatora.

Wydajność. Szacuję, że eukaliptusowa pianka, przy codziennym użytkowaniu, starczy mi na jakieś 3 miesiące. Na całkowite oczyszczenie twarzy zużywam standardowo dwie dozy (pompki).

Konsystencja, zapach. Dzięki butelce pianotwórczej uzyskujemy delikatną, pulchną i aksamitną piankę, która doskonale rozprowadza się na twarzy. Zapach oczywiście eukaliptusowy.


Działanie. Ja eukaliptusową piankę stosowałam głównie do mycia twarzy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby oczyszczać nią inne problematyczne partie naszego ciała.
Kosmetyk ma bardzo dobre właściwości oczyszczające. Twarz pozostaje miła w dotyku i co ważne pianka nie powoduje uczucia ściągnięcia, ale pamiętajmy o codziennym nawilżaniu. Olejek eukaliptusowy działa na skórę chłodząco, antyseptycznie oraz niweluje wykwity skórne.
Pianka bez najmniejszego problemu zmywa makijaż codzienny (krem, podkład, puder czy cienie). Z tuszem do rzęs również radzi sobie dobrze, ale z racji tego, że olejek eukaliptusowy jest dość "intensywny" może wywołać łzawienie u osób wrażliwych, jeśli dostanie się do oczu lub przemywamy okolicę oka.
Podczas stosowania pianki myjącej nie wystąpiło u mnie żadne podrażnienie, czy szczypanie.

Pamiętajmy , aby unikać stosowania olejku eukaliptusowego u kobiet w ciąży oraz u dzieci poniżej 2 roku życia.

Wszechstronne właściwości olejku Bygum Blue Mallee bardzo przypadły mi do gustu . A w jakich sytuacjach możemy wykorzystać olejek eukaliptusowy podpowiada nam również dystrybutor:  
  • Aromaterapia Dodaj 2 do 4 kropel olejku do kominka zapachowego lub nawilżacza. Do kąpieli użyj 2 do 5 kropel olejku na wannę.
  • Masaż  Dodaj 10 do 25 kropel olejku do 100 ml oleju używanego do masażu.
  • Podłogi Dodaj 20 kropel olejku do wiadra ciepłej wody i tym roztworem umyj podłogę, uzyskując idealną, czystą powierzchnię.
  • Łazienka i toaleta Do czyszczenia, odkażania i usuwania przykrych zapachów przecieraj powierzchnie czystym olejkiem. Aby usunąć zarazki i przykre zapachy z muszli dodaj kilka kropel olejku przed czyszczeniem lub w trakcie. Do czyszczenia można również użyć środka Bygum Eucalyptus Spray & Clean.
  • Pleśń Dodaj kilka kropel olejku do Twojego roztworu czyszczącego. Następnie spryskaj preparatem Bygum Eucalyptus Spray, by uniknąć ponownego pojawienia się pleśni.
  • Karaluchy, pająki, mole Owady i insekty można łatwo odstraszyć kilkoma kroplami olejku aplikowanymi w tych miejscach, gdzie insekty zwykle się pojawiają.
  • Dywany, tkaniny, meble tapicerowane  Usuwaj tłuszcz i brud  przy pomocy czystego olejku. Zacznij od użycia czystego olejku, a jeżeli nie da to pożądanego rezultatu - użyj preparatu Bygum Eucalyptus Spray.
  • Pranie Użyj kilku kropel olejku eukaliptusowego do roztworu w czasie ręcznego prania mocno zabrudzonej odzieży. Do prania w pralkach użyj proszku Bygum Eucalyptus Laundry Powder. Przed praniem warto spryskać zaplamione miejsca środkiem Bygum Eucalyptus Spray i odczekać 30 minut.
  • Pościel zwierzęca Do prania, czyszczenia i dezodoryzacji użyj środka Bygum Eucalyptus Pet Bedding & Blanket Wash. Uwaga: nigdy nie dopuszczaj do bezpośredniego kontaktu zwierzęcia z olejkiem eukaliptusowym, gdyż może to zaszkodzić jego zdrowiu.
  • Obuwie Aby usunąć nieprzyjemny zapach z obuwia użyj kilku kropel czystego olejku do każdego buta. Możesz także użyć środka Bygum Eucalyptus Spray. Pryśnij specyfik do środka buta i zostaw do wyschnięcia na słońcu lub w suchym miejscu.
  • Samochody, motocykle, rowery Aby usunąć z lakieru ślady smoły, asfaltu lub smaru, pocieraj je miękką ściereczką zwilżoną olejkiem eukaliptusowym. Zapach papierosów można zniwelować aplikując kilka kropel olejku do popielniczki, na podłogę samochodu i pod fotele. Aby usunąć plamy z tapicerki użyj środka Bygum Eucalyptus Spray.
  • Telefony, kalkulatory i klawiatury komputerów Miękką szmatką zwilżoną niewielką ilością Bygum Eucalyptus Spray & Clean delikatnie pocieraj klawisze i obudowę, by usunąć zabrudzenia i zdezynfekować powierzchnię.
  • Guma do żucia Olejek doskonale usuwa gumę do żucia z dywanów, wykładzin i tkanin. Zwilżaj tkaninę przy pomocy miękkiej szmatki, pocieraj aż guma zmięknie i usuń jej resztki.
  • Stal nierdzewna Do usunięcia tłuszczu i brudu użyj czystego olejku i wycieraj do sucha szmatką lub papierowym ręcznikiem.
  • Zapieczone śruby Użyj kilku kropel oleju eukaliptusowe na zardzewiały gwint. Po chwili połączenie zostanie zluzowane.
I co? Wiedzieliście, że olejek eukaliptusowy jest aż tak uniwersalny?

Po więcej informacji zapraszam na stronę Eukaliptusowy.pl
oraz na FanPage FB
Przypominam, że na hasło "TESTOLANDIA" otrzymacie 10% rabat ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...