O karcianej wersji edukacyjnych quizów Squla pisałam wam już jakiś czas temu na blogu (tutaj). Dzisiaj przedstawiam kolejną grę, ale tym razem dla starszych dzieci "Squla Quiz Klasa 2-3".
Producent: Granna
Kategoria wiekowa: 7 - 9 lat
Liczba graczy: 2 - 6 osób
Czas rozgrywki: 15 min.
Cena: 34,99 zł
Gra rekomendowana jest dla 2 - 6 dzieci w wieku 7 - 9 lat. W solidnym pudełku znajdziemy 108 kart z zadaniami, dwie karty z odpowiedziami, 36 żetonów, czytelną instrukcję oraz kartę z kodem dostępu do Squla.pl.
Pytania, w których sprawdzi się nasze dziecko zostały podzielone na trzy tematy:
- edukacja przyrodnicza (oznaczona zielonym paskiem z planetą Ziemią)
Zdecydowanie najwięcej pytań. Odnoszą się one m.in do znajomości województw, planet, zjawisk atmosferycznych, roślin, zwierząt, żywności, znaków drogowych.
- edukacja polonistyczna ( oznaczona czerwonym paskiem z polską flagą)
Mamy tutaj pytania dotyczące prawidłowej pisowni, zdrobnień wyrazów, a także sporo dat Świąt Państwowych do odgadnięcia.
- edukacja matematyczna (oznaczona fioletowym paskiem z linijką i ekierką)
Pytania odnoszą się m.in. do odczytywania czasu, rozpoznawania figur geometrycznych oraz rozwiązywania zadań matematycznych.
Warto podkreślić, że wszystkie pytania są zgodne z podstawą programową MEN.
Karty wykonane zostały bardzo estetycznie z niezbyt grubej tekturki i mają zaokrąglone rogi. Na każdej znajduje się pytanie oraz cztery warianty odpowiedzi. Niektóre pytania są ilustrowane.
Jak gramy?
1) Każdemu z graczy rozdajemy po dwa żetony z cyfrą 1.
2) Tasujemy karty i kładziemy je w stosie obrazkami do dołu.
3) Pozostałe żetony układamy rewersami do góry.
4) Ze stosu kart wybieramy pytanie i czytamy je po cichu. Jeśli znamy odpowiedź to ją wykrzykujemy.
5) Jeśli odpowiedzieliśmy poprawnie to losujemy żeton, a jeśli nie to oddajemy jeden ze swoich żetonów na stos znajdujący się na środku stołu. żetonów mamy 4 rodzaje. Na większości mamy cyfrę 1 lub 2. Są też żetony z postacią Psotnika (dzięki niemu możemy wyznaczyć gracza, który nie będzie w danej rundzie odpowiadał na pytanie) oraz Szczęściarza ( możemy wylosować żeton od innego gracza). Oba żetony używamy raz podczas gry.
6) Po 12 pytaniach podliczamy punkty, ten kto ma ich najwięcej wygrywa.
Do gry dostajemy też prezent - kartę z kodem dostępu do Squla.pl na okres 30 dni. Squla.pl to platforma edukacyjna dla dzieci, która pozwala im uczyć się poprzez zabawę. Program obejmuje prawie 50 000 zadań w postaci quizów, misji i gier o różnym poziomie trudności, przeznaczonych dla uczniów klas 1-6 szkoły podstawowej oraz dla dzieci w wieku przedszkolnym. Dzięki nowatorskiej formule Squli dzieci lubią się uczyć i więcej się uczą, a zatem osiągają lepsze wyniki. Squla to gwarancja rozwoju.
Po raz kolejny Granna zapewnia nam potężną dawkę szkolnej wiedzy, którą przyswajamy podczas świetnej zabawy.
Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.
OdpowiedzUsuń